ROTTERDAM – Jessica Torny is niet langer de hoofdtrainer van Feyenoord Vrouwen. De Rotterdamse club heeft donderdag bekendgemaakt dat in goed overleg is besloten de samenwerking te beëindigen.


Torny stond sinds de winter van 2023 aan het roer van Feyenoord Vrouwen. Zij maakte destijds de overstap van Oranje Onder 19, waarmee zij eerder de halve finales van het WK wist te bereiken.

Europees Voetbal


Onder haar leiding kende Feyenoord een succesvol seizoen. De ploeg eindigde als derde in de Azerion Vrouwen Eredivisie en verzekerde zich daarmee voor het eerst in de clubgeschiedenis van deelname aan Europees voetbal.

Op de clubwebsite blikt Torny met tevredenheid terug op haar periode in Rotterdam. “Ik kijk met veel trots terug op mijn tijd bij Feyenoord. Samen met de speelsters en staf hebben we belangrijke stappen gezet. De kwalificatie voor Europees voetbal vormt daarbij een absoluut hoogtepunt. Ik sluit deze periode met een goed gevoel af en kijk vol vertrouwen naar de toekomst.”

Dankbaar


Ook Feyenoord spreekt zijn waardering uit voor de vertrekkende coach. Volgens Manon Melis, Head of Women’s Football, heeft Torny een belangrijke bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van het vrouwenelftal. “Wij zijn Jessica dankbaar voor haar inzet en betrokkenheid. In gezamenlijk overleg hebben we besloten dat dit het juiste moment is om afscheid van elkaar te nemen. We wensen haar alle succes toe in het vervolg van haar loopbaan.”

De club laat weten op korte termijn op zoek te gaan naar een nieuwe hoofdtrainer voor Feyenoord Vrouwen.